Avaleht > E-maili turundus > Emaili postitused

Kuidas postitada e-maili kampaaniaid?

Igapäevase info ülekülluse juures tuleb oma emailile võimalikult palju tähelepanu võita. Seda saavutab saates välja vaid kvaliteetse, asjakohase ja kliendi jaoks väärtusliku pealkirja ja sisuga emaile. Lühidalt öeldes on vaja luua olukord, kus kontaktid tahaksid emailile reageerida ja/või sooviksid Sult saada ka järgmist emaili. Erinevad kliendid hindavad sinu sõnumeid erinevalt ja turundaja ülesanne on selgitada välja, mis on klientide jaoks väärtuslik. Saada näiteks:

  • Kliendile huvitavat ja kasulikku informatsiooni,
  • Eripakkumisi ja infot allahindluste kohta,
  • Infot  tootearenduse ja uute teenuste kohta,
  • Valdkonnauudiseid,
  • Näiteid tehtud töödest.

Emaili ja uudiskirja kujundus

Ilus kujundus töötab alati paremini. Siiski üle-disainitud uudiskiri mõjub pigem tavapärase spämmina. Otsi midagi enda jaoks "õiget". See „õige“ on enamasti trikiga küsimus, sest igas kliendiportfellis on väga erinevaid inimesi, kellel kõigil on väga erinevad ootused. Tabama peab aga kõikide ühist huvi.
Võtmetegurid kujunduse juures on:

  • Kaasa niipalju pilte, kui vajalik emotsiooni edastamiseks, ent mitte rohkem, kui hädavajalik. Kasuta kõrge kvaliteediga pilte ja graafikat, kuid jäta failimahud võimalikult väikeseks.
  • Loo oma brändi toetav kujundus ja jää selle juurde. Saad aluseks võtta mõne valmis kujunduse põhjadest, mille leiad tarkvara seest või veebist, kuid alati on kindlam oma ettevõtte „värvides“ ainulaadne kujundus tellida. See on mõistlik investeering.
  • Väldi kirja ülekoormamist liigse teksti või piltidega.
  • Paljude klientide emaili keskkonnad näitavad eelvaates vaid kirja ülemist osa – kasuta seda oma brändi väljatoomiseks ja põhisõnumi edasiandmiseks.

Sõnumi sisu

Kirjuta ainult seda, mis on lugejale tõesti oluline ja vastab tema ootustele. Eduka kirja põhitõed on lihtsad:

  • Emaili saatja nimi ja aadress - ole kindel, et kirja saaja tunneb sind ära ja ootab su kirju. Kui oled saatja nime välja valinud, siis jää selle juurde ka edaspidi, et kliendid tunneksid Su kirjad kohe ära. Saatja nimi ja aadress on olulised ka spämmi filtritesse kinni jäämise vältimisel. Saatjaks võib olla näiteks:
  1. inimene keda saaja teab ja usaldab (kliendihaldur, müügiesindaja jne),
  2. grupp kuhu saaja kuulub,
  3. ettevõtte/brändi nimi, mida saaja usaldab.
  • Emaili pealkiri  - anna piisav põhjus, et lugeja tahaks kirja avada! Peale saatja tuvastamist on järgmine, mida lugeja vaatab, pealkiri. Lühike pealkiri on parem, kuna paljudel juhtudel on näha ainult paar esimest sõna. Väldi eksitavaid pealkirju, mis ei vasta kirja sisule! Viimase aja trendina kasutatakse ka palju kinniseid statement-e, mis tekitavad huvi edasi lugema minna. Leia oma lugejate ootustele vastav stiil ja ära muuda seda liiga tihti.
  • Emaili saaja – tee oma kiri personaalsemaks, pöördudes kirja saaja poole tema nimega, miks mitte kaasates ka ostudega seotud informatsiooni, kliendinumbreid jms kliendisuhtes olulist informatsiooni.
  • Soovitame lisada kirja sisse ka põhjuse, miks saaja konkreetse kirja saab.
  • Lisa alati link mille kaudu on igaühel võimalik end kirja saajate listist eemaldada Seda nõuab seadus ja elementaarviisakus.
  • Näita alati emaili aadressi, millele kiri on saadetud.
  • Veendu, et sinu enda kontaktid oleks kirjas kaasatud korrektselt (nimi, aadress, telefon, email).
  • Et kirja oleks lihtsam lugeda, siis jaga tekst väiksemateks blokkideks ja kasuta alapealkirju.
  • Lisa linke, mis suunavad edasi veebilehele. Kontrolli alati, et lingid töötaksid ning suunduksid õigesse kohta. Katkised lingid valmistavad piinlikust ja näitavad ebaprofessionaalsust.
  • Enne väljasaatmist loe kiri tähelepanelikult läbi, et vältida trükivigu ja valeinformatsiooni.
  • Arvesta, et paljud inimesed loevad kirju nii nutitelefonides kui arvutites. Telefonis peaks kirja lugemine olema hõlbus ning andma emotsionaalselt lisaväärtust.
  • Kasuta võimalust jagada uudiskirjas olevaid materjale üle Facebooki ja Twitteri. 
  • Võimalda uutel soovijatel kohe kirja seest (lingiga) liituda uudiskirjade lugejaks. Tee selleks eraldi grupp, et saaksid teada, kuidas need kontakti d sinuni jõudsid.

Kampaaniameili testimine

Vead võivad heal juhul põhjustada piinlikkust või halval juhul nullida kogu suu töö. Seetõttu testi igat emaili enne väljasaatmist. Kasuta selleks näiteks „testgruppi“, kuhu oled lisaks endale lisanud mõned oma kolleegid. Saada iga kiri kõigepealt testgrupile. Kontrolli kõiki detaile, sh grammatikat, linkide toimimist ja kirja üldist välimust. Vajadusel tee parandusi ja testi uuesti, enne kui kogu kliendibaasile postitad. MAILBOW professionaalne meeskond teeb alati kahte sorti teste:

  1. Visuaalne test - et enamlevinud tarkvaradega kirja lugedes paistaks kõik võimalikult samasugune algse kavandiga.
  2. Spämmitest - et enamlevinud tarkvarad kirja ilusti INBOXi toimetavad, mitte JUNK folderisse, kurvemal juhul aga võib kiri kinni jääda mailiserveri te endi filtritesse.

 

E-maili turunduse agentuurile kohaselt pakume terviklikku toetust kampaania kujundusest, html toimetusest, spämmitesti, saatmise ja tulemuste tõlgendamiseni. Kui on plaanis ise HTML toimetusi teha, siis vaata HTML koostamise reegleid siit.

 

Küsi meilt e-kirja postituse tarkvara pakkumist - MIKARE CSI