Avaleht > E-maili turundus > Emaili kontaktibaasi loomine ja haldamine

Kliendibaasi loomine ja haldamine

Oluline on, et koguksime klientide kohta just sellist infot, mis võimaldaks läbi täpselt sihitud kampaaniate ja personaalse lähenemise, teha mõjusamat turundust. Seda nii lühikeses kui ka pikemas perspektiivis. Mõtet on andmebaasi liita vaid neid kontakte, kes teemast huvitatud on. Huupi suvalistele inimestele e-maile saates rikuks turundaja ettevõtte mainet, sest sellised kirjad on sisult spämm.

Informatsiooni rohkus tähendab paindlikkust. Mida rohkem erinevaid andmeid Sul oma klientide kohta koguda õnnestub, seda paindlikumalt ja efektiivsemalt on võimalik teha edasist turundust. Kasulikuks võivad osutuda näiteks:

  • Kontaktandmed (esmajärjekorras emaili aadress),
  • Kliendi staatus (võrreldes teiste klientidega),
  • Allikas (kust klient Sinust esimest korda kuulis),
  • Sünnipäev, vanus, sugu jmt,
  • Huvialad, hobid jmt,
  • Ostuajalugu,
  • Erinevad kuupäevad, millal midagi tehti – siis saab saata meeldetuletusi jms teavitusi, mille kaudu saab müüginumbreid oluliselt tõsta.

Kui  korralik kontaktibaas on olemas, siis edasi tuleks seda pidevalt suurendada. Seejuures peab juhinduma kehtivatest seadustest, mis puudutavad isikuandmete privaatsust ja spämmi vastast poliitikat konkreetses riigis.

E-maili aadresside kogumine

Hea strateegia on kontakte koguda inimeste endi huvide järgi – lasta neil endil liituda, kui nad tahavad. Selleks peab neile seda „miskit“ pakkuma. Kaasaegses kiires maailmas on pehmemad kontaktide hankimise strateegiad paremad. Inimesed on väga tundlikud pealepressimise osas. Parim on lasta neil endil otsustada. Tuleks ise aktiivselt liitumise võimalust välja pakkuda ning tänada nii liitumise, andmete uuendamise kui ka listist lahkumise eest. Viisakus on siin kontekstis väga tähtis.

Peamised viisid oma kontaktibaasi suurendamiseks on koguda emaili aadresse:

  • Facebookis - Seni on parimad liitumise „kohad“ olnud Facebookis tehtud kampaaniad. Ent töötavad ka Facebooki reklaamid.
  • Veebilehe  kaudu / e-poes –  kodulehe külastajad saavad oma kontaktandmeid edastada näiteks uudiskirjaga liitumise, hinnapäringu, tellimus- ja tagasiside vormide kaudu. Kodulehel uudiskirjaga liitumisvorm annab küll võimaluse liitumiseks, ent liitutakse siiski peamiselt tänu konkreetsele Call To Action-ile reageerides. See põhjus peab olema hea. Mistahes liitumisvormid kodulehel ja e-poes annavad võimaluse tagasisidena küsida, kas te soovite liituda emaili saajate listiga? Seejuures peaks juba olema pakkuda ka seda lisaväärtust, mille kohta inimene oskab seisukohta võtta.
  • Klientide käest – uued ja olemasolevad kliendid on esmane emailide allikas andmebaasi tarvis. Tulenevalt äri olemusest saab andmeid küsida kas müügitehingu toimumisel  või poes kohapeal kampaania käigus. Olemasolevate klientide andmed saab hõlpsalt kätte majandustarkvaradest. E-poodides on peale ostu sooritamist tegemist juba kliendiga ja need kontaktid on mõistlik ka kohe emaili baasi lisada.
  • Potentsiaalsete uute klientide käest – sellise andmebaasi kogumisel tuleb rohkem vaeva näha ja olla valmis listi loomiseks veidi raha investeerima.  Reeglina annavad inimesed ligipääsu oma inbox’ile siis, kui neile selle eest saadavat kasu näidata. Näiteks võib reisifirma loosida kõigi veebilehel emaili aadressi andnute vahel  välja puhkusereisi.
  • Personaalselt küsides – mõnel juhul on kõige tulusam viis emailide kogumiseks neid ükshaaval küsida. Seda eriti B2B turunduses.
  • Rõhk on sellel, et saada luba info saatmiseks emaili teel ja seda saab korraldada telefonitsi ( helistades ise või paludes seda teha müügimeeskonnal) või silmast silma kohtumisel.
    Andmete korrastamine

Esimesed sammud alustamiseks on:

  1. võtta kasutusse emaili turunduse tarkvara (MAILBOW)
  2. laadida üles olemasolevad kliendiandmed
  3. alustada kontaktandmete kogumisega kõigilt uutelt klientidelt.

Andmete korrastamine

Aegunud andmebaasi on võimalik korrastada näiteks nii, et palute, emaili teel ja vastavat vormi kasutades, klientidel oma andmed üle vaadata ning vajadusel täpsustada. Vastutasuks saavad inimesed  näiteks soodustust andva vautseri välja printida ja järgmiselt poeostult  raha säästa.

Kontaktide segmenteerimine

Detailse info kogumine klientide kohta võimaldab jagada andmebaasis olevad kontaktid erinevatesse gruppidesse ja seostada mitmete teemadega. Olemasolevaid andmeid sorteerides on võimalik saata sobiva sisuga emaile just õigetele inimestele, neile kellel sellest kõige enam kasu on ja kes kirju kõige rohkem ootavad.

Automatiseeritud sõnumite saatmine ajaliste sündmustega seoses

Lisaks sünnipäevaõnnitluste automaatsele saatmisele on võimalik seadistada sõnumite väljasaatmist ka muude sündmustega seoses. Näiteks kliendiprogrammiga liitumise kuupäev, ostu sooritamise kuupäev vms.

 

 

Küsi meilt e-kirja postituse tarkvara pakkumist - MIKARE CSI